مقدمه: نقش صوت هم از جهت استفاده آن در گفتار و هم از این جهت که صداهای موسیقی بهعنوان وسیله ابراز و دریافت هیجانها و احساسات دلپذیرند و هم از جهت اینکه باعث شناخت ما از محیط پیرامون میشود، بسیار مهم و کاربردی است. ولی شناخت عمومی جامعه ما از مفاهیم صوت، بسیار اندک است ولی در کشورهای پیشرفته جهان بهطور مستمر در طول سالهای تحصیلی و در مقاطع مختلف، به آن پرداخته میشود، در کشور ما فقط در پایان دوره آموزشی متوسطه و آن هم بهطور مختصر و صرفاً بهطور نظری به آن پرداخته شده و فصلی از کتاب فیزیک پیشدانشگاهی را به خود اختصاص داده است.

بنابراین تدریس و آموزش مفاهیمی از صوت که جنبه کاربردی و عملی دارد، هم برای معلمان و هم برای دانشآموزان همواره چالشبرانگیز و با سختی همراه بوده است، چرا که یادگیری واقعی مفاهیم آن، تنها از روش سخنرانی و بیان شفاهی، امکانپذیر نیست. بهعنوان مثال دانشآموزان کلاسهای پیشدانشگاهی (چهارم متوسطه) با مسئلههای مربوط به هماهنگهای یک تار مرتعش یا لوله صوتی سروکار دارند ولی چون آنها از روشهای صحیح و بهطور عملی آموزش نمیبینند، برای درک و فهم مطالب با دشواری روبهرو میشوند و مثلاً حتی اگر بتوانند بسامدهای مربوط به هماهنگهای دوم و سوم و . صوت اصلی آنها را از طریق رابطههای مربوط محاسبه کنند، ولی چون عملاً آنها را تجربه نکردهاند، برداشت صحیحی از آنها ندارند. بنابراین در اینجا به دنبال آن هستیم که ضمن بررسی تحلیلی و دقیق حالتهای مختلف تولید صوت در تارهای مرتعش، به کمک آنها راهکارهایی را بیابیم تا بتوانیم مفاهیم صوت را بهطور عملی و زیبا آموزش دهیم تا درک مفاهیم آن آسانتر شود.

کاربرد تارهای مرتعش در آموزش مفاهیم صوت (5)

کاربرد تارهای مرتعش در آموزش مفاهیم صوت (4)

کاربرد تارهای مرتعش در آموزش مفاهیم صوت (3)

کاربرد تارهای مرتعش در آموزش مفاهیم صوت (2)

کاربرد تارهای مرتعش در آموزش مفاهیم صوت (1)

هم ,صوت ,مفاهیم ,به‌طور ,آن‌ها ,ولی ,و هم ,هم از ,به هماهنگ‌های ,است ولی ,هم برای
مشخصات
آخرین جستجو ها